فیلم | اصالت آخرت و برتری بر دنیا
کد خبر: 4205031
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۴
‌نمی از باران / ۴

فیلم | اصالت آخرت و برتری بر دنیا

به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، نکات قابل توجهی از مباحث مختلف قرآن کریم با کارشناسی سیدمحسن میرباقری، مفسر قرآن کریم با عنوان «نمی از باران» در قالب درس‌گفتار ارائه می‌شود. در ادامه قسمت چهارم این مجموعه با عنوان «اصالت آخرت و برتری بر دنیا» را مشاهده می‌کنید.

دکتر سیدمحسن میرباقری، مفسر قرآن کریم در قسمت چهارم از مجموعه درس‌گفتار «نمی از باران» درباره اصالت آخرت و برتری‌های آخرت نسبت به دنیا می‌گوید: دنیا برای آخرت آفریده شده است، در نهج‌البلاغه نیز آمده است که خداوند دنیا را برای دنیا نیافریده است. برای شما هم این باشد که دنیا مدرسه و گذرگاهی برای آخرت است.

«الدنيا مزرعة الآخرة» همین بحث را اگر در جانمان بنشانیم، نحوه زندگیمان خیلی متفاوت می‌شود. دنیا کشت‌زار آخرت است، حضرت امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند: اینجا تجارت‌خانه اولیای خداست. قرآن می‌فرماید «وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ» متاعی است که انسان را سرگرم خودش می‌کند و باعث می‌شود از کار اصلی باز می‌ماند.

دنیا گذراست و آخرت باقیست «وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى» آخرت هم بهتر از دنیاست و هم پایدارتر است. نعمت‌های آخرت بالاتر، برتر، پایدارتر است و قابل مقایسه با نعمت‌های دنیا نیست. دنیا نسبت به آخرت اندک، قلیل، فناپذیر و ناچیز است «قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ» .

انتهای پیام
captcha